Мережа електроніки і побутової техніки Фокстрот як соціально-відповідальний бізнес, учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів», об'єднаної навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів», забезпечує клієнтам вільний і якісний доступ до товарів і послуг мережі.
У співпраці з ГО «Громадський рух «Соціальна єдність» Фокстрот став першим в Україні бізнесом, який запровадив сервіс комунікації з покупцями, для яких важко або неможливо використовувати текст, а саме — із залученням онлайн-перекладача жестової мови як на сайті магазину, так і безпосередньо в торговій залі. Проєкт отримав назву «Безбар’єрний Фокстрот».
Понад 2 мільйони українців мають порушення слуху, і, безумовно, вони входять до числа постійних клієнтів мережі. Отримуючи зворотний зв’язок, фахівці компанії поставили собі за мету покращити клієнтський досвід нечуючих людей, забезпечивши доступність і комфортну комунікацію.
Тому для бізнесу було важливо знайти інструмент для спілкування та обслуговування нечуючих людей. Аналізуючи наявні продукти на ринку, компанія зупинилася на рішенні, яке запропонувала ГО «Громадський рух «Соціальна єдність». Це українська інноваційна розробка — програмне забезпечення для комфортної комунікації з нечуючими відвідувачами.
Оскільки сервіс був розроблений для громадських соціальних потреб і не адаптований до діяльності комерційних компаній, у Фокстрот провели ґрунтовну внутрішню технічну роботу і показали, що бізнес може бути доступним завдяки інноваційним рішенням. Для цього додатково забезпечили окрему лінію інтернету в магазинах, окрему «гарячу лінію» в контакт-центрі, яка зроблена під перекладачів, а також провели навчання серед персоналу.
Після низки пілотних запусків у червні 2023 року проєкт запрацював у 5 магазинах мережі: 3 — в Києві та 2 — у Львові. У серпні додалося ще 5 магазинів: у Харкові, Одесі, Вінниці та 2 у Дніпрі.
Із застосування планшета та відповідного програмного забезпечення, нечуючі відвідувачі можуть отримати професійну консультацію зрозумілим для них способом, поставити додаткові запитання щодо обраного товару і здійснити комфортну покупку без комунікаційних і психологічних барʼєрів.
Для цього потрібно звернутися до співробітника магазину, який за допомогою додатка викличе онлайн-перекладача по відеозв'язку. Перекладач транслюватиме жестовою мовою для відвідувача все, що говорить співробітник магазину. І озвучуватиме голосом те, що жестовою мовою відповідатиме відвідувач. Усе відбувається в режимі реального часу.
Інший спосіб скористатися сервісом безбар’єрного спілкування — це відсканувати спеціальний QR-код за допомогою додатку на смартфоні та розпочати діалог з експертом магазину та перекладачем. Такі QR-коди розміщені на території магазинів в зонах, де відвідувачі найчастіше можуть потребувати консультації.
А для забезпечення вільного доступу нечуючих людей до отримання консультації і можливості робити покупки онлайн, на сайті компанії встановлено спеціалізований веб-віджет «Вушко» (Connect Web) — для одночасного зв’язку з оператором контакт-центру і перекладачем.
В оглядній перспективі компанія планує масштабувати сервіс в інших магазинах мережі.