Попри всі виклики повномасштабної війни, завданням №1 у переліку стратегічних цілей найстаршого державного банку України залишається забезпечення стабільної роботи відділень та безперешкодний доступ до фінансових послуг.
Під час повномасштабного вторгнення росії одним із найбільших викликів для фінансової системи країни є забезпечення доступу громадян до банківських послуг. Це завдання не з простих, адже робота мережі відділень українських банків залежить від безпекової ситуації в тому чи іншому регіоні країні. Через постійні кібератаки ворога, тривалі відключення світла, проблеми з фізичною безпекою банківських установ дистанційні канали обслуговування перебувають під загрозою.
Попри всі ці виклики Ощадбанку, учаснику спільноти «Бізнес без бар’єрів», як і іншим фінансовим установам країни, вдалось забезпечити безперешкодний доступ до фінансових послуг під час повномасштабного вторгнення.
Через воєнний стан потреби мільйонів клієнтів у соціальних виплатах та пенсіях стають ще більш критичними, ніж у мирний час. Отримання виплат інколи є питанням виживання під час війни. Під час будь-яких потрясінь найбільше страждають найменш забезпечені громадяни.
Ощадбанк намагається тримати двері своїх відділень відчиненими за будь-якої можливості. Відділення припиняє роботу лише тоді, коли ворог створює безпосередню загрозу безпеці клієнтів та персоналу.
До того ж Ощадбанк завжди серед перших повертається на території, звільнені від ворога. Банк повністю відновив свою роботу на півночі країни після того, як ворог втік з цих областей. Саме Ощад був одним з перших банків, які повернулись до деокупованого Херсона.
Проєкт Power Banking
Восени ворог почав використовувати нову тактику — не досягши успіху на фронті, він почав завдавати ударів по енергетичній інфраструктурі мирних українських міст. Розпочались перебої з енергопостачанням. Спільною відповіддю банківської системи на ці виклики став проєкт Power Banking. За ініціативою НБУ українські банки створили мережу відділень, які будуть надавати послуги навіть під час блекаутів.
Наразі до мережі Power Banking входять понад 200 чергових відділень Ощаду, згодом їх буде 450. Окрім цього, банки-учасники домовились про банкоматний роумінг, у рамках якого ліміти на зняття готівки уніфікуються. Усю потрібну інформацію з адресами цих відділень Ощаду та інших банків можна знайти на сайті НБУ та Ощадбанку.
Реалізація інших проєктів у сфері безбар’єрності
Попри всі складнощі в Ощаді не забувають і про роботу над реалізацією інших програм у сфері безбар’єрності. Банк у партнерстві з платіжною системою Mastercard допоміг зробити інклюзивним XIX Мандрівний міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA, з фільмами якого мали змогу ознайомитись люди з порушеннями зору та слуху.
Також Ощадбанк підтримав випуск інноваційного «Довідника безбар’єрності» — енциклопедії з безбар'єрної комунікації й взаємодії, створеної за ініціативи першої леді Олени Зеленської.
Психологічно допомагати колегам у час війни — нині це дуже важливо, тому Ощад підтримав ініціативу першої леді Олени Зеленської зі створення Національної програми ментального здоров'я. В межах проєкту співробітники банку пройшли навчання для тренерів, яке провели фахівці ізраїльської організації Israel Trauma Coalition. Далі тренери передаватимуть здобуті знання широкому колу колег, щоб розвивати психологічну стійкість у колективі.