ІТ-компанія EPAM Ukraine, як учасник спільноти «Бізнес без бар'єрів», створює можливості для навчання вчителів та викладачів освітніх закладів. Експерти компанії допомагають їм не лише покращувати технічні знання та дізнаватися більше про індустрію, але й опановувати навички цифрової доступності. Надалі вчителі зможуть ділитися набутими знаннями зі своїми студентами або інтегрувати їх у навчальні програми.
Зокрема, у 2017 році спільно з Асоціацією IT Ukraine було започатковано програму Teachers Internship. Вже понад вісім років вона допомагає викладачам вищих і середніх навчальних закладів оновити свої знання, поглибити навички у технічних дисциплінах, опанувати нові методи викладання та зрозуміти, як працює ІТ-компанія зсередини.
Щороку Teachers Internship оновлюється, щоб врахувати нові тенденції та виклики сьогодення. Цього літа стартував черговий потік програми, мета якого — не лише зміцнити зв’язок між освітянами та ІТ-індустрією, а й допомогти з опануванням навичок цифрової доступності. Зважаючи на стрімке зростання кількості людей з інвалідністю, викладання цих умінь учням і студентам уже зараз є критично важливим. Це допоможе підготувати нове покоління фахівців до створення доступного цифрового середовища, яке відповідатиме потребам усіх користувачів.
Цьогорічне безоплатне стажування тривало місяць. Програма складалася з двох основних частин. Перша включала понад 32 лекції та воркшопи, де учасники ознайомилися з основами цифрової безбар’єрності, її значенням та стандартами. Освітяни тестували сайти на відповідність стандартам доступності, виконуючи завдання в реальному часі. Крім цього, учасникам пропонували опанувати проєктний менеджмент, бізнес-аналіз, DevOps, дизайн, Front-end, Back-end та різні напрями тестування.
Друга частина програми була присвячена практичному застосуванню отриманих знань. Учасники, поділені на групи за технічними ролями, працювали над розробкою сайтів для уявних навчальних закладів. Загалом навчання пройшли 165 осіб. Десять команд працювали над проєктами, з яких сім — представили фінальні результати.
До програми долучилось 27 досвідчених менторів з EPAM. Учасникам програми було поставлено завдання реалізувати проєкти, які б відповідали рівню мінімум або максимум серед вимог цифрової безбар’єрності. Зокрема, чи використовували screen reader (програми читання з екрана), чи були враховані accessibility evaluation tools (інструменти для тестування вебдоступності), чи перевірили навігацію за допомогою клавіатури, контрасти кольорів тощо. Надані для навчання матеріали містили посилання на WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) та допомагали учасникам орієнтуватися у вимогах до доступності сайтів. Воркшопи з Front-End і дизайну додатково висвітлили методики інтеграції доступності, розкриваючи, як ці практики впроваджуються в реальних проєктах. Наприкінці всі учасники отримали сертифікати від ЕРАМ та Асоціації «IT Ukraine».
Олексій Булгаков — викладач Національного технічного університету «Харківського політехнічного інституту». Його спеціалізація стосується енергоефективності, а основна професія — незалежний енергоаудитор.
«Основи цифрової доступності» є частиною соціальних проєктів EPAM, які мають на меті зменшити бар’єри на шляху до якісної освіти для дорослих і молоді. Цього року експерти EPAM Україна провели цикл лекцій для студентів вищих навчальних закладів, майбутніх ІТ-фахівців, присвячених темі безбар’єрності та цифрової доступності. Подібні заходи вже відбулись в університетах Дніпра, Києва та Львова. В планах — ще більше просвітницьких подій.