Все про соціальне підприємництво, поради для початку та розвитку ідеї соціального підприємництва. Типи, переваги, бізнес-ідеї, програми підтримки та можливості для масштабування.
Соціальна проблема
Реальна ситуація або умова її настання, усвідомлена окремими особами та/або значною частиною суспільства як така, що загрожує певним значущим для них цінностям і потребує негайних змін. До соціальних проблем належать соціально-економічні (бідність), екологічні (загроза вимирання тварин/рослин, катастрофи, забруднення) тощо. Соціальний підприємець одним із перших фіксує проблему і пропонує шляхи її розв’язання.
Цінності
Значущі для людей норми, ідеали моралі, зразки поведінки, загальноприйняті вимоги, схвалені суспільною думкою, які мотивують до дії та об’єднують спільноту. Соціальне підприємство змінює ставлення та поведінку людей, може формувати нові цінності та смисли. Ключові повідомлення повинні містити сильний і зрозумілий для загалу меседж.
Самоокупність
Наявність бізнес-моделі виробництва та продажу товарів/послуг, що генерує прибуток (дохід) і забезпечує фінансову стабільність підприємства.
Соціальна мета
Картина бажаного колективного майбутнього, кінцевий стан ситуації, на досягнення якого направлена діяльність соціального підприємства.
Інноваційність
Новий підхід до розв’язання соціальної проблеми, що є більш ефективним, впливовим, стійким або справедливим, ніж уже наявні. Новизну рішення або способу роботи соціального підприємництва розглядають у контексті території застосування рішення та загальної міжнародної практики.
Залучення громади
Комунікація з місцевим населенням і об’єднання спільноти довкола спільних цінностей для розв'язання соціальної проблеми. Неможливо розв'язувати проблеми людей окремо від цих людей. Соціальне підприємство вибудовує довірливі відносини з громадою, залучає її до обговорення проблем і можливих рішень.
Підприємницький підхід
Проблема трансформується в завдання й пошук найкращого економічно доцільного рішення.
Соціальний вплив
Позитивні зміни в суспільстві, які створює соціальне підприємство відповідно до проголошеної мети своєї діяльності. Вплив вимірюється за період часу, згідно з попередньо визначеними індикаторами.
Соціальне підприємство
Соціальний підприємець