Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Експорт
Імпорт

Уряд запускає нову інформаційно-комунікаційну систему у сфері експортного контролю

img

Кабінет Міністрів України підтримав ініціативу Міністерства економіки та Державної служби експортного контролю щодо запровадження експериментального проєкту з впровадження та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері держекспортконтролю (ІКСЕК). Бізнес, який працює на забезпечення потреб безпеки та оборони України, зможе отримувати низку послуг Держслужби експортного контролю в електронному вигляді. 

Ініціатива має на меті змінити підходи до взаємодії між імпортерами та експортерами товарів військового та подвійного призначення та Держекспортконтролем. Зокрема, спростить для бізнесу процеси підготовки та подання документів, попередньої ідентифікації товарів тощо. Своєю чергою Держекспортконтроль отримує інструмент для посилення  ефективності аналітичної роботи та управління ризиками в міжнародних пересиланнях. 

Проєкт із впровадження ІКСЕК буде реалізовуватись протягом двох років. Перші послуги в системі стануть доступними з 1 березня 2024 року

 

У межах проєкту передбачається надання Держекспортконтролем електронних послуг при оформленні та видачі:

  • Посвідчення про реєстрацію суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання.

  • Висновків на здійснення тимчасового ввезення чи вивезення таких товарів, їх транзит територією України.

  • Дозволу на здійснення експорту чи імпорту товарів військового призначення та подвійного використання.

  • Висновку на проведення переговорів, пов'язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів.

 

Інформаційно-комунікаційна система у сфері держекспортконтролю є локалізацією програмного продукту Stratlink, що розроблений за фінансової та організаційної підтримки Програми з безпеки кордонів та експортного контролю Держдепартаменту США. Система має надійний захист та, зокрема, дозволятиме:

  • підтримувати комунікацію з Держекспортконтролем на предмет статусу поданих документів, отримувати інформацію щодо результатів розгляду поданих матеріалів, а у перспективі й безпосередньо дозвільні документи в електронній формі;

  • отримати інформування та рекомендації щодо подальших дій при розгляді заявки. Зокрема, надати додаткові матеріали або уточнювальну інформацію, отримати рахунок на оплату послуг, підтвердити оплату тощо;

  • подати звіти щодо використання дозвільних документів.

 

Передбачається, що послуги «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт» будуть доступними для підприємців вже з 1 березня 2024 року, доступ до решти сервісів буде додаватися протягом наступних 6 місяців.

Доступ до послуг отримають підприємці, які пройшли електронну ідентифікацію та мають відповідний рівень доступу до даних та інформації в системі у власному робочому кабінеті на сайті Держекспортконтролю. Участь суб’єктів господарювання у проєкті буде добровільною. За бажанням вони й надалі зможуть отримувати відповідні публічні послуги за традиційною процедурою, шляхом подання документів у паперовому вигляді. При цьому подання у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів залишається обов’язковою вимогою у всіх випадках.