Шалений попит породжує шалену конкуренцію. Кожен експерт шукає шлях, як виокремитися серед інших спеціалістів з продуктами/послугами такого ж рівня. Одні мають постійний потік клієнтів і самі вибирають проєкти. Інші ж мусять заради заробітку погоджуватися на менш вигідні співпраці. Одна з причин цього — невміння заявляти про себе, а отже, і продавати власні послуги чи товари. Чи є якісь інструменти, які допоможуть працювати з бажаними клієнтами, самостійно визначати «стелю» в доході та розвиватися в обраній ніші? Звичайно є!
Ефективна самопрезентація дозволяє вам виділитися серед інших спеціалістів, залучити бажаних клієнтів та встановити високий стандарт роботи. Активно використовуйте інструменти, які дозволять перетворити стандартну самопрезентацію на індивідуалізований та переконливий засіб комунікації з потенційними клієнтами. Доповніть ваш лендінг/презентацію чи резюме персоналізовано інформацією під конкретний запит клієнта. Певна частина інформації, як-от вартість, терміни виконання чи загальні правила роботи, будуть стандартними. Іншу можна зробити описовою та такою, що вирізнятиме вас серед інших конкурентів.
Замість тезово прописати досвід, послуги та сильні сторони, подайте цю ж інформацію у вигляді ідеальної картини майбутнього для клієнта. Акцентуйте на тому, як ви вирішите його проблеми та як можете змінити попередній негативний досвід роботи з експертами. Біля кожної послуги зазначайте кінцевий результат, який отримає клієнт — збільшення доходу, формування лояльної аудиторії, покращення сервісу тощо.
Так ваші сильні сторони перестануть бути просто красивими фразами, а покажуть замовнику користь від співпраці з вами на практиці.
Час шукати контакти з іншими спеціалістами. Подумайте, як ваші послуги підсилять їхні. Так, наприклад, якщо ви працюєте в галузі SMM, домовтеся про спільні проєкти з таргетологом, графічним дизайнером, копірайтером тощо. Поділіться своїми досягненнями та підходами до роботи. Важливо показати, що ви є професіоналом у своїй галузі та можете приносити користь іншим експертам. Співпраця з іншими експертами має безліч переваг:
Підтримуйте високий рівень та будьте вдячними за допомогу. Якщо знайомі/друзі/колеги привели вам клієнта, віддячте їм відсотком із продажу, публічною рекомендацією чи безкоштовною послугою. Зробіть це системою, що працює без винятків. Будь-які зусилля потрібно цінувати.
Іноді експерти вважають, що єдиний спосіб залучити нових клієнтів — це збільшити витрати на маркетинг. Проте варто приділити увагу і вже існуючій клієнтській базі. Адже серед тих людей є ті, хто:
Час від часу нагадуйте їм про себе. Уточніть актуальність їхнього попереднього запиту. Також ви можете прямо запропонувати свої послуги чи продукти або порекомендувати колег. Таким чином зможете вирішити проблему клієнта, підтримаєте зв’язок з іншими експертами, які можуть порадити вас.
Будувати зв’язки та сформувати власне ком’юніті — те, що дасть вам можливість розвиватися без обмежень. Нетворкінг часто асоціюється лише з підписниками у соцмережах і коментарями під тематичними постами, проте це всього лиш один із каналів для спілкування. Пам’ятайте і про прямий контакт. Використовуйте будь-яку можливість для презентації потенційній аудиторії: івенти, конференції, тренінги, телеграм-чати тощо.
Застосовуйте якомога більше каналів для пошуку клієнтів. Спробуйте таргет, рекламу у блогерів чи гугл-рекламу для лендінгу. Ці способи потребують фінансових вкладень. Але навіть без великого бюджету на просування можна презентувати себе. Оформіть профіль сайтах для пошуку ділових контактів, для портфоліо у креативній ніші, для презентації фрілансерів на глобальному рівні.
Для всіх цих платформ важливе унікальне наповнення. Поверніться до першого пункту та простежте, щоб ваше резюме включало лише актуальну інформацію. Попрацюйте і над змістом основних тез і над їхнім оформленням. Ваша презентація приведе клієнтів, коли відрізнятиметься від сотні оголошень конкурентів.
Усі 5 кроків ви можете м’яко впроваджувати в роботу вже зараз. Одні потребують більше часу та приготувань, інші — щоденної практики. Проте всі інструменти дають змогу самостійно визначати свій кар’єрний шлях.