Мет Томсон
Сомельє, переможець міжнародного винного конкурсу, один із засновників виноробні Blank Canvas Wines, Нова Зеландія
2008 — Отримав нагороду «Винороб року — категорія біле вино» у Міжнародному конкурсі «Вино та спиртні напої»
2013 — до сьогодні, Співзасновник та винороб в Blank Canvas Wines, Бленхейм, Нова Зеландія
2016 — до сьогодні, Керівник правління Виноробня Єлендс (Yealands Wine Group)
Мій бізнес почався у 1994 році,
коли я почав працювати консультантом по вину в Європі та Новій Зеландії. У мене завжди був план створити власний винний бренд. Це сталося у 2013 році, коли я разом із дружиною Софі запустив власний бренд Blank Canvas. Паралельно я продовжував свою роботу консультанта і був директором великої виноробні Yealands Wine Group протягом 6 років. Зараз я обіймаю посаду голови правління цієї компанії.
Я думаю, що найкорисніший навик це вміти «читати» та розуміти людей.
Завжди, коли ти займаєшся бізнесом із кимось, необхідно знати на що розраховують клієнти та чого прагнуть.
Найкорисніша порада, яку я отримав в житті,
була від мого партнера Кіма Кроуфорда на ранніх етапах бізнесу — «Я не працюю з негідниками». Якщо ви працюєте з ними, ви завжди витрачаєте набагато більше часу на розв'язання проблеми.
Три основні правила філософії мого бізнесу:
Ніколи не працюйте на нижній частині ринку — продавайте якісний продукт і захищайте маржу.
Не масштабуйте бізнес за рахунок маржі.
Будуйте взаємовідносини на повазі та довірі.
Критичні моменти в бізнесі, шляхи вирішення
Винна індустрія, особливо the Sauvignon Blanc сектор в Мальборо дуже динамічна. Наше вино має бути продане протягом 18 місяців після збору врожаю, адже ринок вимагає високого рівня свіжості. Надзвичайно важливо правильно розподіляти запаси. Минулого року наш врожай був на 30 % нижчим за наш звичайний бюджет. Попри це нам вдалося збалансувати очікування наших партнерів та дистриб’юторів, щоб вони правильно розрахували свої запаси.
Найкраща реклама це відгуки від професіоналів та наших покупців
Як я витрачаю свої гроші
Ми звикли багато подорожувати. Я проводжу багато часу в Італії, люблю культуру та їжу цієї країни. Також у нас є старе Мазераті, на якому ми любимо час від часу виїжджати на прогулянки.
Мій бізнес через 5 років
З огляду на сьогоднішній ріст компанії, я впевнений на 100 %, що ми будемо рости й далі. Наша компанія буде масштабуватися шляхом введення нових продуктів у наші лінійки вина. Також я буду зменшувати свою зайнятість в роботі консультанта, проте продовжу цим займатися, адже це завжди нове знання та професійний ріст.
Я надихаюся, коли люди насолоджуються продуктом, який ми виробляємо
Коли хтось замовляє другу пляшку вина, це ж означає, що їм сподобалася перша.
Інновації та нові технології в бізнесі
Як не дивно, але я вважаю, що у виноробному бізнесі необхідно використовувати менше технологічних новинок та повернутися до просто виноробства, яке може розкрити місцевість, регіони походження вина. На виноробнях ми імплементуємо регенеративне виноградарство, яке має на меті збільшити органічну речовину в грунті. Це те що, має робити весь світ в аграрному секторі для сталого виробництва та зменшення вуглецю в атмосфері.
Запитання, яке я б хотів почути, щоб розкрити суть свого бізнесу
Що робить наші вина особливими? Це регіон, де ми виробляємо вина. Нова Зеландія, це особливе місце для виноградарства, і, таким чином, виноробства. До того ж це дуже красива країна.
Моя порада підприємцям
Ви маєте ризикувати, але переконайтеся, що ви знаєте про сферу, в якій працюєте, більше, ніж будь-хто інший. Інакше ви зробите непотрібні помилки. Вчіться у найкращих експертів своєї галузі, а потім дійте!
Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.