Мріяти про започаткування власної справи Наталія Щербина почала у 2019 році, працюючи провідним спеціалістом у страховій компанії. На той час Наталія не мала досвіду у бізнесі. Але ризикнула та у тому ж році створила бренд заморожених напівфабрикатів Gusto.
Роки наполегливої праці принесли свої результати — продукція Gusto завоювала популярність і з'явилася на поличках найбільших мереж супермаркетів по всій Україні. На початку шляху Наталя мала в асортименті бренду тільки пельмені, равіолі та манти, а зараз Gusto пропонує клієнтам широкий асортимент заморожених страв: голубці, млинці, сирники, лазанья, жульєн, котлети, мітболи тощо.
Підприємиця з власного досвіду знає, що шлях до успіху не буває легким. А тому для розвитку бізнесу важливо користуватися усіма можливостями та невпинно шукати способи реалізації власного потенціалу. Щоб масштабувати свій бізнес і здобути нові знання, Наталія стала учасницею акселераційної програми «Власне».
Завдяки участі в проєкті фіналістка змогла залучити до 900 000 гривень на розвиток власної справи. Отримані кошти допомогли їй не лише зміцнити позиції бренду на ринку, але й підготуватися до подальшого зростання.
Зародження бізнес-ідеї та перші кроки до її реалізації
«Бути одночасно турботливою мамою двох синів, дружиною, успішним фахівцем на роботі, щасливою і доглянутою жінкою, — завдання не з простих. Повертаючись додому з роботи, я усвідомлювала, що часу на готування смачної, збалансованої їжі для дітей катастрофічно не вистачає. На той час асортимент напівфабрикатів був обмеженим, тому я вирішила створити власний бренд смачних заморожених продуктів преміум якості. Я хотіла, щоб продукція стала справжнім помічником для жінок, які, так само як і я, мають багато різних завдань, окрім готування їжі», — зазначає Наталія Щербина, власниця бренду заморожених напівфабрикатів Gusto.
Спершу Наталія почала реалізовувати бізнес-ідею у себе на кухні, експериментуючи з різними рецептами. Після численних спроб вона знайшла вдалі кулінарні рішення та перейшла до активного просування свого продукту в соцмережах. Перші продажі показали, що рук не вистачає, тому підприємиця найняла двох співробітниць, які допомагали з приготуванням напівфабрикатів. Оскільки працювати на маленькій кухні стало незручно, Наталія винайняла окреме приміщення для виробництва. Через COVID-19 та повномасштабну війну бізнес тимчасово припинив діяльність. Проте такі труднощі не зупинили підприємицю, і через деякий час вона відновила та продовжила розвивати власну справу.
Навчання за національною акселераційною програмою «Власне»
Наталія стала однією з 4 000 жінок, які взяли участь в онлайн-навчанні за акселератором. Подавши заявку на участь у Програмі, Наталія прагнула розвитку і була рішуче налаштована масштабувати власну справу.
«На етапі онлайн-навчання для мене стали надзвичайно корисними лекції щодо побудови бізнес-моделі та фінансової системи, які вела Маріанна Самсонова. Раніше я працювала тільки в бізнес-моделі B2C, але цього року почали співпрацю з мережами магазинів. Зараз нам вдалося успішно налагодити дві бізнес-моделі: B2B і B2C. Було складно зрозуміти, як правильно їх розмежувати, але після лекцій я систематизувала знання», — зазначає учасниця Програми.
Офлайн-навчання Наталія проходила вже на базі центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві. Вона відмітила ефективність системи проведення офлайн-лекцій, яка включала регулярні мастермайнди. Під час цих зустрічей учасники мали змогу обмінюватися думками та інсайтами з менторами, а також отримувати цінні поради від інших підприємців.
«Особливо мене вразила менторка Ірина Пономар. Її бізнес-поради з ефективності, тайм-менеджменту та делегування були надзвичайно цінними та практичними. Також дуже сподобалися лекції з продажів, де обговорювали методи їх підвищення. Ці поради були дуже корисними та надихаючими, і зараз ми поступово впроваджуємо їх у нашому бізнесі», — поділилася Наталія.
Залучення фінансової підтримки та перемога на Grand Pitch Day акселератора «Власне»
Завдяки своїй наполегливості та продуктивній роботі під час навчання Наталія залучила 100 000 гривень, ставши однією з 32 переможців, які отримали кошти на розвиток бізнесу. Фінансову підтримку підприємиця спрямувала на покупку камери шокової заморозки. Придбання нової техніки дозволяє Наталії майже вдвічі підвищувати обсяги виробництва заморожених напівфабрикатів.
У межах наступного етапу Програми 14 фіналістів представили свої бізнеси на завершальному заході проєкту — Grand Pitch Day. За результатами оцінок журі головною переможницею програми «Власне» стала саме Наталія Щербина.
«Звісно я дуже хотіла дійти до фіналу, але до останнього не вірила, що саме я отримаю омріяне фінансування на Grand Pitch Day. Хвилююче бути одним з фіналістів, адже до фіналу дійшли найсильніші учасники з дуже конкурентними бізнес-проєктами. Тому я дуже хотіла за 10 хвилин презентації по-справжньому вразити суддів своєю бізнес-ідеєю та показати, що я заслуговую бути тут», — поділилася Наталія Щербина.
Підприємиці це вдалося й вона отримала головне фінансове заохочення в розмірі 800 000 гривень. Кошти Наталія спрямувала на ремонт нового виробничого приміщення, придбання вдосконаленого устаткування та відкриття свого першого магазину заморожених напівфабрикатів у Полтаві.
«Завдяки програмі Власне стався грандіозний поштовх у розвитку мого бізнесу, адже орієнтуючись на власні можливості, ми планували відкрити офлайн-магазин тільки через 3-5 років. Але проєкт став справжнім каталізатором і пришвидшив наші плани», — зазначила Наталія.
Довідково:
Національний акселератор «Власне» реалізовувала мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України та державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» за підтримки міжнародної технологічної компанії Mastercard і ПриватБанк.