Національна акселераційна програма «Власне» об’єднала понад 4 000 українських підприємців у прагненні до розвитку бізнесу. Програма надала освітню, менторську та фінансову підтримки, забезпечуючи підприємців необхідними знаннями та наставництвом для успішного зростання їхніх бізнесів.
За результатами навчання, 32 учасники отримали до 100 000 гривень фінансування на розвиток власної справи. На проміжних Pitch Day у центрах підтримки підприємців Дія.Бізнес з учасників було обрано 14 фіналістів, які представили свої проєкти на завершальному заході Grand Pitch Day.
За підсумками голосування журі головне заохочення програми 800 000 гривень отримав проєкт з виробництва заморожених напівфабрикатів Gusto. Власниця бізнесу Наталія Щербина навчалася на базі центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві.
Переглянути, як минув Grand Pitch Day, під час якого учасники презентували свої бізнес-проєкти, можна за посиланням.
Кожен з чотирнадцяти фіналістів має не лише унікальний підхід до свого бізнесу, але й мотивує до змін. Ділимося їхніми історіями та досягненнями, щоб відкрити новий погляд на світ підприємництва, який вони створюють власними зусиллями.
Власниця виробництва заморожених напівфабрикатів Gusto
Протягом п'яти років Наталія Щербина розвиває бренд заморожених напівфабрикатів преміумякості. Жінка починала свою справу вдома на кухні, а сьогодні має власне виробництво, обладнане відповідно до вимог системи НАССР.
Наталія прагне змінити стереотипне уявлення про напівфабрикати та показати, що заморожена їжа може бути якісною, смачною і корисною — як у ресторані, але вдома. Gusto пропонує широкий вибір заморожених страв, включаючи голубці, млинці, сирники, лазанью, жульєн, котлети, мітболи тощо.
Вплив акселератора «Власне»
Протягом навчання Наталія визначила стратегії розвитку бізнесу на короткостроковий і довгостроковий періоди. Також у підприємиці з'явилося чітке розуміння того, як поєднати дві різні бізнес-моделі та як розподіляти фінансові потоки між ними.
Фінансову підтримку підприємиця спрямувала на покупку камери шокової заморозки. Придбання нової техніки дозволяє Наталії майже вдвічі підвищувати обсяги виробництва заморожених напівфабрикатів. Головне фінансове заохочення Наталія спрямувала на ремонт нового виробничого приміщення та придбання вдосконаленого устаткування.
Власник виробництва меморіальних товарів для тварин Fluff Above
Протягом останніх п’яти років Павло Мельник разом зі Надією Оласюк та командою працівників розвивали онлайн-зоомагазин, досліджуючи потреби та уподобання власників домашніх тварин. Помітивши зростаючий попит на сучасні меморіальні товари для тварин, підприємці вирішили створити продукт, який буде відповідати такому запиту.
«Наш особистий сумний досвід прощання з улюбленцями тільки зміцнив бажання втілити цю ідею в життя, що й призвело до народження бренду Fluff Above. Першим продуктом стала урна для праху тварин LLUMI, виготовлена з натурального дерева, zero plastic, що повністю піддається переробці», — Павло Мельник
Вплив акселератора «Власне»
Під час навчання на базі центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Бучі Павла вразили лекції Ксенії Печерської, яка надихнула своїм підходом та знаннями, а також змістовні консультації перед Grand Pitch Day з Катериною Чижовою, Мариною Якушовою та головою журі Лідією Пащук.
Програма «Власне» стала ключовим етапом для Павла та його команди, надавши не лише впевненості у власних діях, але й нові можливості для вдосконалення бізнес-процесів. Підприємець отримав цінні знання та інструменти, які допомогли оптимізувати роботу компанії, збільшити ефективність та розширити ринки збуту.
«Фінансову підтримку, залучену у межах Програми ми спрямували на розвиток експортного потенціалу — вихід на ринок Німеччини, тому у 2024 році ми представили бренд Fluff Above на найбільшій похоронній виставці Forum BEFA та отримали пʼять нових партнерств. Крім того, наш продукт отримав високу оцінку як від клієнтів, так і від фахівців галузі», — Павло Мельник
Співзасновниця компанії FOODEX, сервісу з доставки здорового харчування та FoodBanka, виробництво бульйонів та супів тривалого терміну зберігання
У 2014 році Світлана разом з братом Сергієм започаткували власну справу, бажаючи створити продукт, який би допоміг українцям правильно харчуватися та покращувати якість життя.
«Ми готуємо збалансовані раціони на кожен день по меню від шеф-кухаря та дієтолога за 22 програмами харчування та допомагаємо нашим клієнтам харчуватися збалансовано, у тому числі за лікувальними протоколами. Використовуючи ці програми, можна знизити або набрати вагу, не гаючи час на приготування страв, закупівлю продуктів, підрахунок калорій тощо», — Світлана Котенко
Вплив акселератора «Власне»
У програмі «Власне» Світлана брала участь з продуктом FoodBanka — кістковий бульйон у реторт-пакеті або скляній банці тривалого зберігання.
Лекції в межах акселератора допомогли їй проаналізувати бізнес-ідею та зрозуміти, які кроки потрібно здійснити, щоб збільшити продажі, масштабувати бізнес та експортувати продукцію. За словами Світлани, вона отримала цінні рекомендації від експертів та активних підприємців, які допомогли краще підготуватися до презентації бізнес-ідеї.
Фінансову підтримку Світлана витратила на закупівлю реторт-пакетів, що дозволяють зберігати продукт протягом року. Це було стратегічно важливим кроком для виходу на міжнародний ринок.
StatusCASE, виробництво чохлів та StatusSKIN, виготовлення захисних плівок
Свою діяльність Дмитро разом з бізнес-партнером розпочали у 2015 році, вирішивши відкрити виробництво чохлів, захисних плівок для смартфонів, планшетів, годинників тощо. Дизайн та якість виробів прийшли до вподоби клієнтам, тож продажі стрімко зростали.
У 2019 році підприємці створили інноваційний продукт — захисні поліуретанові плівки на гаджети, які виготовляються на запит клієнта безпосередньо в торговій точці. Було написано програмне забезпечення, розроблено базу креслень та створено технічну підтримку користувачів.
Продукція реалізується здебільшого у форматі B2B для магазинів. Наразі Дмитро налагоджує випуск нового виду продукції та планує вихід на експорт.
Вплив акселератора «Власне»
«Всі лекції були для мене корисними, але найбільше сподобалися менторські сесії, де ми обговорювали практичні аспекти роботи та розбирали бізнес-помилки кожного учасника. Акселератор «Власне» надав не тільки багато «інсайтів» стосовно маркетингу, реклами та просування, які потрохи впроваджуються в життя, а й натхнення та сили продовжувати розвиватись», — Дмитро Кітайчик
Фінансову підтримку у межах проєкту було спрямовано на налаштування нової виробничої лінії, зокрема на закупівлю обладнання, витратних матеріалів та облаштування робочих місць.
Olimpia W, бренд модного одягу та аксесуарів з мотивами етно і духом вулиці
У 2021 році Олімпія створила бренд вишуканих капелюхів ручної роботи Olimpia W. З початком повномасштабного вторгнення продукція стала неактуальною для українців, а шляхи експортування були занадто складними, тому підприємиця спрямувала свої зусилля на створення одягу та покриття інших потреб для звільнених з полону українців.
«Olimpia W — це одяг та аксесуари, що поєднують українські етномотиви з естетикою ґранджу. Ми надаємо традиційному вбранню нову, стильну форму, підкреслюючи індивідуальність та нагадуючи про багату культуру України», — Олімпія Смирнова
Вплив акселератора «Власне»
На акселератор «Власне» Олімпія прийшла з метою підкріпити свої навички практичними порадами та інструментами. Особливо їй запам'яталися лекції щодо управління фінансами та сервісу, а також виходу на зовнішній ринок. Нові знання допомогли структурувати розуміння ведення бізнесу, а отриману фінансову підтримку підприємиця витратила на придбання вишивальної машини для реалізації нових ідей.
Засновник виробництва органічних добрив «Верміферма Кобьярин»
Виробництво «Верміферма Кобьярин» розпочалося як стартап двох однодумців у 2017 році у приміщенні розміром 9 м², де підприємці експериментували з вермікомпостуванням. Зараз площа виробництва зросла до понад 6 000 м².
«Бажання створити корисний для людей і природи продукт спонукало мене відкрити власний бізнес. Так і з'явився бренд «Верміферма Кобьярин», що займається виробництвом та продажем органічного добрива Біогумус (вермікомпост), створеного з органічних відходів рослинництва та тваринництва», — Ігор Запорожець
Вплив акселератора «Власне»
«Поради Сергія Калінчука та Ганни Мамаєвої значно вплинули на стратегію розвитку мого бізнесу, а також допомогли змістити фокус на фасовану продукцію та зосередитися на розширенні дистрибуції в інших регіонах України для підвищення впізнаваності бренду», — Ігор Запорожець
Фінансова допомога була витрачена на придбання додаткової сировини, що дозволить підвищити виробництво на 40-50% до кінця року.
Власник інтернет-книгарні і видавництва дитячої книги «Життєрадісний Жираф»
Максим працював у великих системних компаніях, але завжди мав бажання відкрити власну справу, щоб втілити свої найкращі ідеї та досвід. У 2017 році він заснував дитячу інтернет-книгарню, а у 2023 році вирішив започаткувати власне видавництво, щоб створювати книги та перекладати світові хіти українською мовою.
З листопада 2023 року видавництво випустило 4 книги. Наразі в роботі ще 9 проєктів, також восени видавництво планує випустити 2 роботи українських авторів та ілюстраторів, над якими триває активна робота.
Мета на цей рік — розширити партнерські канали реалізації та взяти участь у двох профільних виставках в Україні. У 2025 році видавництво планує представити роботи українських авторів на міжнародних подіях.
Вплив акселератора «Власне»
«Найбільше враження на мене справила лекція Андрія Миронюка, яку я згадую кожного разу, коли починаю щось планувати. Тоді я отримав шалену мотивацію рухатися вперед, не зупинятися і створювати щось нове. Фінансову підтримку ми спрямували на оплату послуг двох ілюстраторів. Вони працюють над двома новими книгами: першою — сучасним віршем української авторки, другою — твором, який не видавався в Україні понад 30 років», — Максим Літвінов
Власник виробництва органічних добрив EcoPride
За спеціальністю Денис інженер-механік, який завжди мріяв створювати щось корисне для суспільства. Ідея відкрити бізнес з виробництва органічних добрив виникла з бажання сприяти відновленню родючості ґрунтів та підтримці органічного землеробства, яке стає все більш актуальним у світі.
EcoPride спеціалізується на виробництві гранульованих органічних добрив, виготовлених з капроліту червоного каліфорнійського черв'яка. Денис реалізує продукцію як для великих аграрних підприємств, так і для власників кімнатних рослин. У планах — впровадження нових продуктів та вихід на міжнародні ринки.
Вплив акселератора «Власне»
«Найбільше мене надихнув лектор Руслан Шамрін, який поділився практичними порадами щодо ефективного ведення бізнесу. Завдяки отриманим на акселераторі знанням ми вдосконалили наші управлінські процеси, оптимізували виробництво та розробили стратегію для виходу на міжнародні ринки», — Денис Лазарев
Фінансову підтримку підприємець залучив для модернізації виробничої лінії та розширення асортименту продукції. Це дозволило підвищити ефективність виробництва та задовольнити зростальний попит.
Засновниці бренду корисних десертів GoodMood Food
Ольга та Діана — близькі подруги зі студентських часів, які вже майже три роки об'єднані спільним проєктом GoodMood Food. Ідея бізнесу з'явилася в серпні 2021 року, коли Діана готувала веганські страви та десерти для своєї сім'ї. Скуштувавши їх, Ольга зрозуміла, що ці смачні шедеври мають побачити світ. Так і з'явився GMF, який виробляє «хелсі» десерти без білого цукру, лактози та глютену.
«З самого початку нашої підприємницької діяльності ми створюємо натуральні рослинні десерти, фокусуючись на якості, смаку та візуальному вигляді. Щомісяця ми виготовляємо близько 15 000 десертів і постачаємо їх у понад 100 закладів та магазинів по всій Україні. Також ми активно розвиваємо Інстаграм-магазин та вебсайт, де кожен може замовити десерти з доставкою», — Діана Познякевич
Вплив акселератора «Власне»
Підприємиці реалізували багато ідей, отриманих під час навчання, зокрема, запровадили фінансову звітність та управлінський облік у кілька бізнес-моделей — B2B та B2C з виробництва та реалізації продукції. Це допомогло їм проаналізувати попередній шлях і сфокусуватися на найбільш рентабельних напрямках. Також запустили нові лімітовані колекції, протестували рекламні інтеграції з інфлуенсерами та провели маркетингові колаборації з іншими брендами.
Зважаючи на ріст об’ємів виробництва, фінансування, отримане в межах проєкту, підприємиці спрямували на придбання додаткового морозильного та холодильного обладнання, завдяки чому змогли розширити місце для зберігання готової та напівготової продукції.
CEO та засновник першої в Україні кіберспортивної академії The Champion
Олег займається підприємництвом вже понад 8 років та сам в минулому кіберспортсмен.
«Ідея відкриття бізнесу виникла з моєї пристрасті до кіберспорту, розумінні проблем з якими стикаються гравці на своєму шляху, а також бажанні створити платформу для розвитку молодих талантів у цій галузі», — Олег Грищенко
Академія зосереджена на навчанні та тренуванні молоді у сфері кіберспорту, створюючи екосистему для розвитку гравців від аматорів до професіоналів. Перевагою є персоналізований підхід: штат тренерів і психологів з багаторічним досвідом гри допомагає учасникам усвідомити важливість здорового підходу до кіберспорту.
Вплив акселератора «Власне»
За словами підприємця, менторські сесії дали можливість особисто поспілкуватися з експертами в різних сферах та отримати відповіді на актуальні питання щодо проєкту. Здобуті знання допомогли вдосконалити управлінські процеси, покращити навички, подолати страхи публічних виступів та розробити нові стратегії для розвитку академії.
«Після акселератора виникла ідея організувати літній кемп як окремий проєкт для розвитку академії та заробітку. Фінансову допомогу, отриману в межах проєкту ми спрямували на розробку лендінгу для кіберспортивного табору, який запустимо найближчим часом», — Олег Грищенко
Засновник сімейного фермерського господарства «ФАМА»
Василь Мартюк — військовослужбовець зі Зборова, який у 2014 році добровільно пішов захищати Україну від російської агресії. Після демобілізації зайнявся фермерством, висадивши малину, ожину, аґрус та обліпиху. Він також ініціював створення найбільшого в Україні ягідного кооперативу, до якого нині входять понад 70 учасників.
У 2019 році Василь прийняв рішення посадити сортову обліпиху румунської селекції та офіційно зареєструвати Фермерське господарство «ФАМА». Наразі бренд може запропонувати 7 обліпихових продуктів — ягоду у трьох видах, заморожене пюре, фруктовий чай, квас, олію із кісточки.
Після повномасштабного вторгнення росії в Україну, Василь знову став на захист держави, приєднавшись до 44-ї окремої артилерійської бригади.
Вплив акселератора «Власне»
«Акселераційна програма «Власне» зібрала чудову команду лекторів та менторів, які поділилися своїм практичним досвідом, надихнувши на подальший розвиток бізнесу. Цінним було долучитися до нетворкінгу з іншими учасниками програми, що дозволило побудувати зв'язки, які можуть стати потенційними партнерствами», — Василь Мартюк
Фінансову підтримку в межах акселератора, підприємець спрямував на закупівлю додаткового обладнання та розширення асортименту продукції до 20 позицій.
Керівниця закладу позашкільної освіти та виховання OOPS SCHOOL
Ірина Тимків — докторка філософії, арттерапевтка та керівниця франчайзингової мережі OOPS SCHOOL. Вона прагне створити особливе місце, де зможе адаптувати свої знання для задоволення потреб сучасних українських дітей.
OOPS SCHOOL — це мережа закладів позашкільної освіти, яка базується на ментальному здоров'ї дітей. Заснована у Тернополі, зараз мережа має навчальні центри у Львові та незабаром відкриється у Києві. В OOPS SCHOOL забезпечують середовище, де діти з раннього віку розвивають свій емоційний інтелект, вчаться вибудовувати та відстоювати кордони, проявляти себе, долати невпевненість і страхи, а також бути екологічними у ставленні до світу та інших людей.
Основними напрямами діяльності закладу позашкільної освіти є: розвивальні уроки для малюків від 1,2 року, підготовка до школи з 4 років, англійська мова для дітей з 2,5 років та школярів, мінісадок, денні дитячі табори, арттерапевтичні майстеркласи.
Вплив акселератора «Власне»
Завдяки акселератору Ірина отримала новий досвід та ще більше бажання масштабуватися шляхом франчайзингу. Чимало ідей, які вона роками відкладала, нарешті почали реалізовуватися, зокрема, підприємиця розширила команду та ініціювала проведення арттерапевтичних майстер-класів для дорослих.
Фінансову підтримку, залучену в межах програми, Ірина витратила на закупівлю меблів для арттерапевтичного кабінету та частково інвестувала у створення вебсайту.
Власниця крамниці з рослинами «Брунька»
Ідея створення крамниці виникла ще у 2018 році під впливом всесвітньої течії UrbanJungle та через відсутність затишних магазинів з кімнатними рослинами у місті, де мешкала Катерина.
«Брунька» — це магазин, де можна придбати рослини, горщики, засоби догляду та аксесуари, а також отримати консультації з догляду за рослинами. У планах Катерини розвивати спільноту «рослинолюбів» та створити мережу маленьких крамничок у спальних районах.
Вплив акселератора «Власне»
Катерина зазначає, зрозуміла, що просто любити свою справу недостатньо. Управлінські процеси вимагають багато знань, і саме програма «Власне» допомогла їх здобути. Під час навчання Катерина отримала навички ведення фінансового обліку, планування бізнес-стратегії та маркетингових досліджень. Вона навчилася аналізувати ринки, ефективно управляти командою та оптимізувати внутрішні процеси. Завдяки акселератору вона дізналася багато конструктивної інформації та шляхів розвитку. Катерина продовжує детально вивчати фінансові, маркетингові та інші сфери, щоб вдосконалювати свою справу.
Фінансову підтримку підприємиця вклала у закупівлю великої кількості рослин для свого простору. Це дозволяє їй розвиватися та продовжувати реалізовувати свою бізнес-ідею.
Засновниця виробництва крафтових солодощів із медом «Жу-Жу»
«Ідея створення солодощів з медом виникла під час декретної відпустки, коли, турбуючись про здоров'я донечки, я почала готувати солодощі з максимально чистим складом і чудовим смаком. Використовуючи мед з нашої пасіки як підсолоджувач, я спочатку готувала для задоволення, а потім вирішила, що більше людей мають спробувати натуральний та смачний шоколад, і почала пропонувати свій продукт у кав'ярнях та магазинах», — Оксана Труш
Сьогодні в асортименті «Жу-жу» shop покупці можуть знайти шоколад, цукерки, батончики та горіхові пасти, виготовлені за авторськими рецептами з натуральних складників та медом як підсолоджувачем.
Вплив акселератора «Власне»
«Участь у проєкті дала розуміння, що підприємству потрібен більш ретельний контроль та аналіз фінансів. Зараз розглядаю варіанти впровадження автоматизованої системи обліку доходів та витрат, підлаштованої під потреби бренду. Крім того, участь у проєкті надихнула мене на створення нової соціальної ініціативи на підтримку наших військових. Журі у півфіналі зарядило мотивацією до розширення та масштабування діяльності», — Оксана Труш
Фінансову підтримку, залучену в межах акселератора, підприємиця витратила на закупівлю сировини та виготовлення пакування для цукерок.
Довідково:
Національний акселератор «Власне» реалізовує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України та державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» за підтримки міжнародної технологічної компанії Mastercard і ПриватБанк.