Війна негативно вплинула на економічні та фінансові можливості українців та українок на ринку праці. Особливо незахищеними виявились жінки. Проте українські підприємиці не знижують обертів і щодня доводять, що здатні на більше. Український виробник рослинної доглядової косметики Vesna — компанія, яка вірить у потенціал кожної жінки, робить кроки в досягненні гендерної рівності та розширенні можливостей жінок на робочому місці. Підприємство пережило випробування, які розділили життя на «до» та «після». Релокація, руйнування, відновлення — це лише частка їхнього непростого шляху.
Лікувальна косметика для захисників та захисниць
Виробництво розташовувалося у Бучі. Під час окупації магазин, офіс та лабораторії розграбували, а більшість обладнання знищили. Вціліло лише декілька речей і лабораторний стіл. Але економіка має продовжувати працювати, а людям потрібна робота. Тож керівництво компанії не опустило руки й вивезло залишки продукції та технічного обладнання до Львова, щоб відновити виробництво.
Після переїзду одразу почали допомагати захисникам і захисницям: виробляють безоплатні «фронтові набори» з кремами та маззю для загоювання ран і тріщин. Також компанія підтримує жінок з Маріуполя та жінок з дітьми, чиї чоловіки проходять військову службу та відправляє їм косметику, креми для рук і обличчя.
Навчання та розвиток колективу
Керівні посади в компанії обіймають жінки. Підприємство поважає та підтримує працівниць, адаптується до потреб кожної.
«Важливим аспектом ініціатив є намір покращити якість життя людей, зробити його легшим та кращим. Саме тому ми намагаємося допомагати жінкам, адже це розвиває не лише нашу компанію, а й усе суспільство», — розповідає співзасновниця бренду Вікторія Маслова.
У колективі створено умови для саморозвитку та самоосвіти. Щотижня для працівників і працівниць проводять загальні збори, де поширюють нову корисну інформацію про продукти та технології виробництва. Щомісяця відбуваються навчальні психологічні тренінги, також є додаткові відпустки для навчання.
Зараз бізнес виріс майже втричі від того, що було на початку повномасштабного російського вторгнення. Компанія виготовляє близько 50 000 товарних найменувань на місяць та має 6 магазинів по всій території України — у Бучі, Києві, Львові, Мукачеві та Ужгороді. На цьому зупинятися не збираються, адже прагнуть не просто виробляти косметику, а й створювати спільноту, яка підтримує та надихає.
Довідково:
Матеріал створено в межах ініціативи «Розширення можливостей жінок у бізнесі», що здійснюється як частина проєкту «Трансформаційні підходи для досягнення гендерної рівності в Україні», який втілюється ООН Жінки за фінансової підтримки Уряду Швеції у співпраці з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.