Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як організувати святковий розпродаж із вигодою для бізнесу

17.01.2024, 15:27
Story Image

Розпродаж у сезон свят — це нагода «ввімкнути» інтерес у клієнтів: залучити нових, а також приємно вразити лояльних та активувати тих, хто давно не купував. Проте у святкові періоди зростає конкуренція за увагу споживачів. Для власного виграшу варто використовувати знижки та залучати техніки, вигідні для бізнесу та привабливі для аудиторії. Отже, як діяти в період святкового ажіотажу?

 

Оберніть знижки собі в «плюс»

Найпопулярніший спосіб заробити під час розпродажів — запустити акції та спеціальні пропозиції. Це вдале рішення, якщо воно ґрунтується на тверезих розрахунках. Щоб встановити розмір знижки без зменшення прибутковості та цінності товару, виконайте такі кроки:

1. Дайте відповіді на запитання: 

  • Кому та що ви запропонуєте?

  • Де будете фіксувати дії та збирати фінансові результати для аналізу та висновків (ідеальний варіант — CRM-система, проте можна використовувати і внутрішню облікову систему, таблиці тощо)? 

 

2. Цифри — основа всього, тому визначте: 

  • Норму прибутковості, собівартість товару чи послуги

  • Маржинальність, яку закладаєте на кожен товар/послугу

  • Вартість замовлення

  • Розходи на реалізацію продукту/послуги

  • Мінімальну націнку

 

3. Прорахуйте знижку 

Уявімо, що ваш товар коштує 100 грн, а його собівартість становить 70 грн (з витратами на реалізацію товару, доставку тощо). Тоді 30 грн — чистий прибуток. Якщо ви хочете продати цей товар за 90 грн, математика буде така: 90 грн — це вартість для клієнта, 70 грн — собівартість, 20 грн — чистий прибуток. Отже, віднімайте знижку саме від прибутку, а не собівартості.

4. Виберіть вигідну тактику

Не завжди сценарій «що менша знижка, то менше грошей втратимо» діє на користь. Зверніть увагу на такі формули:

  • 10 клієнтів x 30 грн чистого прибутку з 1 товару = 300 грн чистого прибутку

  • 20 клієнтів x 20 грн чистого прибутку з 1 товару = 400 грн чистого прибутку

 

Яка логіка? Ви можете знизити ціну більше, ніж здається вигідним, і залучите більше клієнтів. А отже, отримуєте по факту більший прибуток. Ось чому прорахунки до розпродажів такі значущі. 

5. Сегментуйте аудиторію

У кожного бізнесу є кілька джерел надходження клієнтів: пряма реклама (таргет, блогери, офлайн тощо), рекомендації, партнерська система. Важливо чітко зрозуміти, на яку категорію споживачів ви будете транслювати акцію та яка буде вартість клієнта в джерелі. 

Сегменти відрізняються між собою особливостями ЦА, шляхом клієнта, бюджетом на залучення споживачів і популярними за попитом продуктами/послугами. Ідеальний варіант — зробити персоналізовані пропозиції для категорій. 

Загальні офери теж працюють, проте особливі  —  максимально дієві. Одним клієнтам можна запропонувати ознайомитися зі спеціальними цінами до старту святкового розпродажу. Для інших — створити лімітовані акційні комплекти: улюблений товар вибраної аудиторії + продукт, який його доповнює, зі знижкою.  

 

Не знижками єдиними

Пам’ятайте: насамперед клієнти купують, коли хочуть розв’язати проблему, здійснити бажання, втілити мрію. Ціна має значення, але суть продукту/послуги важливіша. Транслюйте результат та емоцію у всіх точках дотику з аудиторією: публікаціях, рекламних банерах, особистому спілкуванні. Додайте у скрипти емоційні описи майбутнього клієнта з товаром/послугою. Донесіть до менеджерів сенс: не знижка продає товар, а цінність. 

До того ж знижки мають альтернативи. Якщо не хочете знижувати ціну, дайте бонус. Запропонуйте клієнтам консультацію, підтримку чи безоплатну доставку. Такі фішки можуть бути набагато вигіднішими для бізнесу. 

Святковий розпродаж — можливість залучити нових клієнтів, збільшити продажі та прибутки, підвищити лояльність і репутацію. Використовуйте знижки та бонуси з точним розрахунком для вашого бізнесу. Враховуйте мету, особливості аудиторії, конкурентів, маржу та свою цінність, щоб дійсно отримати прибуток та лояльних клієнтів.

Ксенія Поломарюк
Історія від
Ксенія Поломарюк
Експертка з переговорних процесів агенції з продажів lletsel
Анна Маєвська
Історія від
Анна Маєвська
Сo-founder та COO lletsell sales agency
Інші історії
Всі історії
logo
Маркетинг
5 порад початківцям для ефективного запуску сезонних акцій
Сезонні акції — це чудова можливість для будь-якого бізнесу збільшити продажі, залучити нових клієнтів та пожвавити свою маркетингову стратегію.
logo
Маркетинг
Як створити ефективну контент-стратегію для соцмереж, щоб зростали продажі та охоплення?
Під час опитування 55 % маркетологів, які працюють із соцмережами, повідомили про зростання обсягу продажів завдяки просуванню продукції та послуг на цифрових платформах.
logo
Маркетинг
Бренди та блогери. Як бізнесу ефективно співпрацювати з інфлюенсерами
Розповідаємо про те, як блогерська кампанія допомагає досягати успіху при запуску нових продуктів, ребрендингу та підвищенні продажів й конверсій.
logo
Маркетинг
Які бізнес-задачі може вирішити якісний SMM. Рекомендації від агенції комунікацій «ВАРТО»
Ефективно реалізований SMM підсилює інформаційне поле бренду. Завдяки різним соціальним мережам аудиторія компанії отримає можливість першими дізнаватися про новини вашого бренду, першими читати свіжі публікації у ЗМІ та брати участь у житті бренду через голосування або обговорення в коментарях.