Міжнародні продажі набули особливого значення на шляху безкордонного масштабування українських підприємств. Отримувати замовлення і продавати оптом в інші країни стає зрозуміліше і простіше, якщо знати як на практиці організувати процес лідогенерації B2B-продажів для експорту.
B2B-ліди — це цільові контакти майбутніх бізнес-клієнтів, які згодом трансформуються в реальні продажі. Наприклад, це компанії, які виявили інтерес до ваших товарів чи послуг і залишили свої контактні дані або створили заявку на сайті.
Лідогенерація в B2B — це процес збору контактних даних потенційних бізнес-клієнтів. Лідогенерація на іноземних ринках — завдання «із зірочкою» для українського B2B-бізнесу. Тому розберемо детальніше всі аспекти цього важливого процесу.
Якщо коротко, то процес підготовки до лідогенерації виглядає так:
Головні метрики успішності стратегії лідогенерації — це кількість нових залучених клієнтів та ROI (return on investment — коефіцієнт рентабельності інвестицій).
Під час лідогенерації українські бізнеси можуть стикнутися з такими проблемами:
Для успішної генерації лідів на експорт необхідно:
До головних методів, які підходять для збору B2B-лідів онлайн для міжнародних продажів, можна віднести: інтернет-магазин, SEO-просування, просування в соціальних мережах та місцевих ЗМІ, різні заходи, таргетована реклама, email-маркетинг. Розгляньмо кожен з цих методів.
Налаштований для продажів на експорт брендовий інтернет-магазин є основою залучення лідів і продажів онлайн, а також омніканального поєднання інших обраних каналів лідогенерації. Омніканальність у цьому контексті можна розглядати як стратегію, яка передбачає активне використання та поєднання кількох каналів взаємодії з клієнтами. Таким чином інтернет-магазин допоможе оптимізувати маркетингові кампанії, підвищити конверсію та налагодити міцний зв’язок з потенційними покупцями.
Оптимізація і просування вашого бізнесу в міжнародних пошуковиках допомагає охопити «холодних» клієнтів, які шукають бізнес-партнерів. Щоб ефективно використовувати цей метод необхідно:
Для підприємців головним завданнями при веденні сторінок у соціальних мережах — підвищення впізнаваності бренду та робота із репутацією. Ви можете створити якісну воронку зі світлин або відео для своїх підписників, яка буде вести їх на сторінку вашого бізнесу — таким чином можна збирати лояльні ліди. Головна особливість такого методу — необхідність постійно створювати контент та підтримувати активність в обраних соціальних мережах.
Окрім популярних соціальних мереж, варто звернути увагу й на LinkedIn, який часто називають одним з найперспективнішим каналом залучення B2B-клієнтів. Станом на 2023 рік, у LinkedIn зареєструвалося понад 850 мільйонів користувачів у більш ніж 200 країнах. А тому, ця мережа — це сильний інструмент нетворкінгу, який дозволяє вийти на прямий контакт із людиною на потрібній посаді.
Публікації в профільних місцевих ЗМІ інших країн можуть значно допомогти підприємцю, який прагне налаштувати експортні B2B-продажі. Такі матеріали підвищують впізнаваність бренду, роблячи його відомим серед місцевих бізнес-партнерів та клієнтів. Окрім цього публікації сприяють створенню позитивного іміджу компанії, демонструючи її експертність та надійність. Крім того, статті в авторитетних виданнях можуть стати додатковим інструментом для залучення нових партнерів та інвесторів. Тоді як бізнес може й сам отримати цінну інформації про ринок, тренди та потреби потенційних клієнтів. Щоб розмістити публікації в закордонних ЗМІ, необхідно:
Спільні заходи та партнерства з компаніями у вашій або суміжній галузі значно розширять вашу аудиторію за кордоном та підвищать довіру до бренду. Важливо вибирати партнерів, які мають схожу цільову аудиторію та можуть доповнити ваші пропозиції.
Найкращий спосіб збору лідів через соцмережі — запуск таргетованої реклами, яка дає можливість знайти покупців шляхом націлювання по інтересам, регіону, галузі тощо.
Збір лідів з таргетованої реклами краще робити двома способами:
Також звертайте увагу на можливість запуску контекстної реклами (Google Ads), яка цілком може бути головним двигуном лідогенерації. Сервіс працює за моделлю PPC (Pay per click — оплата за клік), де рекламодавці створюють оголошення і встановлюють бюджет для їх показу. Оголошення з'являються у результатах пошуку Google та на партнерських сайтах, а рекламодавці платять тільки коли користувачі натискають на їхні оголошення. Алгоритм Google враховує релевантність та ставки рекламодавців, щоб визначити, які оголошення показувати та в якому порядку. Наприклад, виробники та дистриб’ютори, які пропонують товари оптом, можуть використовувати Google Ads для таргетування на власників бізнесу, які шукають міжнародних постачальників товарів для ритейлу в країнах присутності.
Запуск email-маркетингу на іноземну аудиторію потребує ретельної підготовки. Не варто масово розсилати листи по «холодній» базі, більшість таких повідомлень просто попаде в спам або не буде прочитана. Краще зосередитися на створенні якісного контенту та ретельному відборі потенційних отримувачів. Використовуйте сегментацію бази даних, щоб таргетувати конкретні групи з урахуванням їхніх інтересів та потреб. Підготуйте привабливі заголовки та персоналізовані повідомлення, щоб збільшити ймовірність відкриття листів і взаємодії з ними. Також не забувайте про дотримання правил Загального регламенту захисту даних, який набув чинності в Європейському Союзі 25 травня 2018 року, та інших законодавчих вимог щодо захисту персональних даних. Регулярний аналіз та оптимізація кампаній допоможуть покращити результати та підвищити ефективність email-маркетингу.
Ефективна лідогенерація може стати ключовим елементом для залучення лояльних клієнтів і виходу на закордонні ринки. Використання різноманітних онлайн-каналів дозволяє якісно комунікувати з міжнародною аудиторією й таким чином значно збільшувати впізнаваність вашого бренду та покращуючи конверсію.