Аліна Хома — підприємиця, засновниця бренду дитячих Монтессорі-іграшок і меблів bavka та педагог із міста Ужгород. Аліна називає себе Монтессорі-мамою, адже саме за таким методом виховує власну дитину, вважаючи методику інноваційною та вартою того, щоб популяризувати її серед усіх батьків України.
За результатами навчання Аліна здобула перемогу у номінації «Візіонерка» жіночого акселератора «Відважна» та залучила 350 000 гривень на розвиток власного бізнесу. Це допомогло втілити в життя найзаповітнішу бізнес-мрію підприємиці.
Аліна з чоловіком обрали метод Монтессорі для виховання власної доньки ще під час декретної відпустки. Хоча цей метод вже був широко популярний в Європі та США, в Україні на той час пара не знайшла якісних розвивальних матеріалів. Саме бажання дати власній дитині по-справжньому цікаві та ефективні навчальні іграшки змотивувала Аліну самостійно створити такі товари. Так і виникла ідея для бізнесу. Те, що почалося з власної потреби, — закрило проблемне питання не тільки для сім’ї Хома, але й ще для інших батьків.
bavka — це простір, де є все для виховання дітей за системою Монтессорі від народження й до школи: іграшки, меблі та спеціальні інформаційні продукти з виховання дітей.
Проєкт допоміг Аліні розробити свою структуру ведення бізнесу та запустив процес великих змін. За словами підприємиці, темп навчання драйвив та мотивував застосовувати всі отримані знання під час проходження освітнього компонента Програми на практиці. Жінка почала втілювати давні бізнес-ідеї, які допрацювала на проєкті, — розширила лінійку продуктів та вікову групу, щоб охопити ширшу аудиторію.
Під час навчання та вже після перемоги власниця бренду почала активну підготовку виробництва до осінньо-зимового періоду: збільшила обсяг виробництва на 15% (загалом на 60%, порівняно із минулим роком), щоб завчасно заповнити склад більшою кількістю товарів, залучила двох нових працівників, розробила антикризові продукти, які зможуть втримати дохідність підприємства у разі зупинки виробництва.
Так, команда оптимізувала залучення власних виробничих потужностей шляхом друку дидактичних матеріалів великим тиражем. А також запустила електронні навчальні зошити для роботи з дітьми, які допомогли залучити новий сегмент аудиторії, — педагогів та власників навчальних закладів.
Окрім цього, частина грантових коштів допомогла Аліні налагодити партнерство із дистрибʼютором відомих брендів дитячих фігурок. У колаборації бренди створили проєкт «Цикл розвитку» для дошкільнят.
У грудні 2023 року Аліна представила bavka на міжнародній арені й зараз активно просуває бізнес у країнах Європи та США. Товари бренду можна також придбати офлайн у Румунії та онлайн на платформі Etsy.
Перемога на «Відважна» стала для Аліни Хоми рушійною силою, що допомогла масштабувати бізнес попри нелегкі часи. Спільнота проєкту дала можливість підприємиці знайти нові бізнес-знайомства, партнерства, мотивацію й підтримку. Наразі місячний оборот бізнесу становить у середньому 250 000 гривень. Майже все бренд реінвестує для того, щоб пришвидшити власний ріст та розвиток.
Наразі підприємиця працює над створенням нового напряму в роботі компанії — написання дитячих книг, що надаватимуть дітям відповіді на важливі й бентежні питання. А наступною ціллю є завершення книги для батьків із практичними рекомендаціями з виховання дітей вдома за Монтессорі-методом.
Також Аліна готує власну доньку до школи цьогоріч, і як колись у декретній відпустці, її власна потреба «народила» продукти bavka, так і зараз, вона бачить необхідність у певних товарах для цієї вікової групи дітей. Тому вже до кінця весни бренд запустить ще дві новинки.
Український виробник рослинної доглядової косметики Vesna — компанія, яка вірить у потенціал кожної жінки, робить кроки в досягненні гендерної рівності та розширенні можливостей жінок на робочому місці.