Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як Нова пошта робить безбар’єрність частиною свого продукту

18.11.2024, 15:29
Story Image

Безбар’єрність для Нової пошти — це більше, ніж доступні відділення і поштомати. Це про усунення будь-яких бар'єрів, зокрема страхів наймати на роботу студентів без досвіду, молодих батьків, ветеранів або людей віком 55+.

У 2023 році компанія приєдналася до спільноти «Бізнес без бар’єрів», об’єднаної навколо ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар'єрів». Зараз Нова пошта активно робить безбар’єрність частиною свого продукту, щоб всі послуги та простори компанії були комфортними та доступними для кожного клієнта.

 

Доступність для клієнтів у кожній точці сервісу

З 2014 року Нова пошта працює над облаштуванням відділень елементами доступності, встановлюючи пандуси та спеціальні ліфти для людей з інвалідністю та інших представників маломобільних груп населення. Зараз ними облаштовано 95% національної мережі відділень, де вхідні зони розташовані не на одному рівні з підлогою. У планах на найближчий рік — масштабувати та розширити рішення безбар’єрності в кожній точці обслуговування. Йдеться як про кількість доступних відділень і поштоматів, так і ступінь їхньої доступності.

Якщо раніше фокус уваги компанії був на людях на кріслах колісних, то зараз вона прагне зробити простори доступними для всіх груп населення, як то: батьків із дітьми, воїнів на протезах, людей старшого віку, людей з порушеннями зору та слуху, власників домашніх тварин тощо.

У серпні 2024 року в Києві підприємство відкрило перше безбар’єрне відділення — доступне для всіх верств населення, включаючи людей з інвалідністю, людей з порушеннями зору чи слуху та інших представників маломобільних груп населення. І поступово, відповідно до стандартів безбар'єрності, буде переобладнувати відділення з найбільшим клієнтським потоком.

My image
My image

 

Від безбар’єрності комунікаційної до фізичної 

Окрему увагу в компанії приділяють навчанню співробітників коректній комунікації та взаємодії з різними групами населення. Разом з ГО «Безбар’єрність» Нова пошта проводить практичні тренінги для персоналу відділень, впроваджуючи стандарти обслуговування людей з інвалідністю.

My image

З 2024 року в компанії також інтегровано окрему навчальну програму для керівників та команд із коректної комунікації з ветеранами та ветеранками, які повертаються в компанію. Куратором цього напряму є внутрішній тренер компанії — професійний психолог і колишній військовий.

 

Повернення ветеранів до роботи 

З 2023 року в Новій пошті діє комплексна програма підтримки демобілізованих працівників. Вона включає психологічну підтримку співробітника та його родини, юридичну допомогу, реабілітацію в обласному госпіталі для ветеранів війни у Клевані, розширену програму страхування: масажі, відвідування усіх клінік, чекап організму, лікування хронічних хвороб, розширений ліміт на стоматологію тощо. Коли демобілізований колега виявляє бажання повернутися на роботу, компанія підбирає для нього вакансію відповідно до фізичного та психоемоційного стану, спільно з внутрішніми кар’єрними консультантами за потреби організовує перенавчання коштом підприємства. 

My image

Так, наприклад, на терміналі №2 в Одесі працює ветеран Олександр. На війні він отримав важке поранення, яке призвело до ампутації нижньої кінцівки. Після протезування Олександр мав бажання повернутися на роботу, але фізичне навантаження йому було протипоказане. Щоб усунути цей бар’єр і забезпечити доступні умови для роботи, де працівник відчуватиме себе корисним та ефективним, його перевели на іншу посаду — водія електровізка.

 

Працевлаштування людей з інвалідністю 

У компанії був випадок, коли під час працевлаштування на роботу до контактного центру кандидат приховав, що має порушення слуху (односторонню глухоту). Причиною став негативний досвід на попередніх співбесідах, де через це отримував відмови. У процесі навчання співробітники виявили, що працюючи в одному навушнику стажер не чув, що йому підказує наставник. Тоді HR-менеджери запропонували йому перейти на роботу в онлайн-чатах для мінімізації навантаження на слух. Наразі новопоштівець комфортно працює на цій позиції.

Підприємство прагне, щоб таких випадків замовчування не було — люди мають відкрито говорити про свої порушення на співбесіді, а роботодавець — пропонувати рішення.

 

Кур’єрки, водійки та вантажниці 

У Новій пошті жінки все активніше залучаються до робіт у термінальній логістиці на таких посадах, як кур'єрки, водійки електровізків та вантажниці. Для полегшення фізичних навантажень впроваджено механізовані тачки й екзоскелети. Також компанія адаптувала описи вакансій, використовуючи фемінітиви, щоб підкреслити відкритість для всіх. Підприємство співпрацює з Центрами зайнятості, які навчають жінок нових професій, і потім їх працевлаштовує.

My image

«Безбар’єрність — це філософія суспільства без обмежень. Це про внутрішню готовність створювати середовище, у якому буде комфортно всім працівникам і клієнтам. І Нова пошта, як відповідальний корпоративний громадянин, підтримує цей рух і продовжуватиме будувати сервіс без бар’єрів», — говорить В’ячеслав Климов, співзасновник Нової пошти.

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.

ГО «Безбар’єрність»
Історія від
ГО «Безбар’єрність»
Центр координації експертизи та промоції безбар’єрності
Інші історії
logo
Бізнес без бар'єрів
ПУМБ боронить фінансову стабільність і підтримує Збройні Сили України
Пріоритетами діяльності банку у воєнний час залишається збереження бізнесу, клієнтів та команди, а також допомога українським захисникам.
logo
Бізнес без бар'єрів
Ощадбанк: безперешкодний доступ до послуг навіть під час війни
Попри всі виклики повномасштабної війни, завданням №1 у переліку стратегічних цілей найстаршого державного банку України залишається забезпечення стабільної роботи відділень та безперешкодний доступ до фінансових послуг.
logo
Бізнес без бар'єрів
«Безбар’єрний Фокстрот»: як український ритейлер електроніки запровадив сервіс з обслуговування жестовою мовою
У співпраці з ГО «Громадський рух «Соціальна єдність» Фокстрот запровадив сервіс комунікації з покупцями із залученням онлайн-перекладача жестової мови як на сайті магазину, так і безпосередньо в торговій залі.
logo
Бізнес без бар'єрів
EPAM Ukraine: розвиток безбар’єрності в навчанні та цифровому світі
За два роки з початку повномасштабного вторгнення сума фінансової та цифрової допомоги від компанії склала понад 556 млн гривень.